سلامت ابنیه‌های تاریخی خراسان رضوی پس از زلزله‌های اخیر

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: زمین‌لرزه‌های اخیر خسارتی به آبینه ها وارد نکرده و از شرایط ثابتی برخوردار هستند.

احسان زهره وندی سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با بررسی‌هایی که داشتیم و اطلاعاتی که از شرایط ابنیه‌های تاریخی استان داریم، زمین‌لرزه‌های اخیر خسارتی به آن‌ها وارد نکرده و از شرایط ثابتی برخوردار هستند.

او همچنین درباره اقدام‌های حفاظتی برای حفظ آثار باستانی از تخریب یا صدمه‌های احتمالی در استان افزود: بنا‌های تاریخی در استان چند دسته‌اند که دسته‌ای از آن‌ها مالک خصوصی دارند، گروه دیگری تحت تملک میراث فرهنگی بوده و دسته آخر در اختیار سایر دستگاه‌ها هستند که در دو دسته خصوصی و تملک سایر دستگاه‌ها هر اقدامی در این زمینه باید از سوی خود آن‌ها انجام شود و ما نیز همراهی و حمایت می‌کنیم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر سال اعتباراتی از محل اعتبارات ملی و استانی گرفته و برنامه‌ریزی‌هایی برای مرمت و نگهداری انجام می‌دهد که همه این‌ها در حد توان و با بودجه‌ای که در اختیار است، صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار